Voor zij die hem nog niet hebben, Foei!

31-01-2012 22:19 - Geschreven door Dantonse

[align=center%%%%%%%%%%]
Deus Ex : Human Revolution

Deze game moest ik hebben  vanaf het moment  dat ik de preview  had gelezen, na honderden keren de trailer van hem opnieuw en opnieuw te zien begon ik er al een beetje van af te zien maar toen hij uitkwam.

Dit is een van die games die je vele keren kan uitspelen. De gemiddelde speeltijd van een playtrough is 30 uur als je die tijd vermenigvuldigt met de hoeveel keer je het kan uitspelen (ik heb hem 5 keer uitgespeeld)  is (mijn) uitkomst  150 uur. Reken daar de DLC die tot nu toe is uitgekomen bij en je hebt een heel aantal uurtjes Deus Ex : Human Revolution gespeeld: Bij deze vertel ik een aantal redens.

We beginnen bij de gameplay: Qua gameplay is Deus ex zoals elke andere (sluip)shooter/First person Shooter. Je kunt altijd een takedown uitvoeren, je kunt dat op twee wijzes doen. Je kunt je tegenstanders vermoorden met een mes die uit je kraag schiet, of je kunt hem neer slaan zodat hij flauw valt. Als je een volwaardige Splinter cell speler bent zul je wel weten dat je je werk later altijd moet opruimen. Je kunt wel niet altijd take downs uitvoeren, Je werkt me een batterij. Eén take down laat al een hele baterij leeglopen. Die er dan zo'n 15 seconden om doet om terug bij te laden. Laat de geweren maar weg!

Nu we het er toch over hebben: Er zijn vele geweren In Deus Ex: Human Revolution, van een slaappijltjes tot
Dodelijke snipers. De gameplay met geweren is zoals alle shooters, je kunt zeggen de Call of Duty reeks met iets sterkere vijanden. Een sniper is altijd leuk om te hebben, maar zo'n leuke geweren krijg je maar zelden in je handen gepropt.

Het verhaal: jij bent Adam Jensen, ex Swat in dienst genomen als hoofd beveiliging van Sarif industries, dat het alleen om de beveiliging gaat? Dat maken ze je wijs! Megan Reed je liefje. Zij heeft het voor elkaar gekregen om je hoofd beveiliging te maken maar ook zij heeft geheimen. Wanneer ze (vermoedelijk) iets groots wilt vertellen komt Francis Pritchard binnen .Ik noem hem op ze'n zachts: sfeerverpestends voor de iets ik zal maar zeggen “stoutere” woorden koop je het spel maar. Allez verder, na een kort gesprek met de grote baas, David Sarif  begint het alarm te rinkelen. Daarna komt je eerste grote klus, de code van de lift te onthouden (vreest niet: Sarif herhaalt het!).

Het blijkt om een aanval te gaan, je krijgt voor het eerst een geweer en zonder augmentations krijg je de kans om het als “De gewone shooter” of als een sluipshooter te spelen. Megan wordt ontvoerd en jij wordt half dood geslapen! Het spel draait rond die twee dingen jou augmentations en de ontvoering van Megan. De game draait nog om een ding meer. Maar dat moeten jullie zelf vinden!

Deus Ex: Human Revolution is een goede game. Technische foutjes zie je bijna nooit, dat is een goede eigenschap voor een free roaming game. Deus Ex: Human Revolution bewijst een goede opvolger voor de originele Deus Ex te zijn.
                                                               [/align]

• Verhaal goed uitgewerkt
  • Veel spelen